18/7/10

Σαλπιγγίδης:Γιατί είμαι ΠΑΟΚ Πώς να στο πω διαφορετικά


Σε μία εκ βαθεών συνεντευξη που έδωσε ο Δημήτρης Σαλπιγγίδης στην εφημερίδα Sportday εξομολογήθηκε τις σκέψεις αλλά και τα αγνά συναισθήματα που τρέφει για τον ΠΑΟΚ.Αναλυτικά η συνέντευξη του παοκτζή Δημήτρη Σαλπιγγίδη:


Ποιες είναι οι πρώτες σου σκέψεις για το νέο ξεκίνημα στον ΠΑΟΚ;
«Βρήκα ένα γνώριμο περιβάλλον. Ήξερα τους Έλληνες στην ομάδα, μαθαίνω σιγά σιγά και τους ξένους. Υπάρχει ήρεμο κλίμα, ιδανικό για να κυλίσει καλά μια ποδοσφαιρική χρονιά».
Τι ΠΑΟΚ άφησες και τι ΠΑΟΚ βρήκες;
«Οταν έφυγα άφησα τον ΠΑΟΚ στο χειρότερό του σημείο. Και έφυγα διότι πίστευα πως τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα αρχικά με τη φυγή μου. Ο ΠΑΟΚ ανεβαίνει σταδιακά σε όλα τα επίπεδα.
Ο Ζαγοράκης και ο Βρύζας έβαλαν τα πράγματα σε μια τάξη. Είδα πράγματα στο οργανωτικό κομμάτι που για τον ΠΑΟΚ που έζησα θεωρούνταν πολυτέλεια. Εζησα τον ΠΑΟΚ από το 1997 έως το 2006 και τα πράγματα δεν ήταν πάντα άσχημα".
Πώς αντιμετωπίζουν τον νέο ΠΑΟΚ άνθρωποι εκτός ομάδας;
«Όταν βλέπει ο κόσμος μια ομάδα να βελτιώνεται σε όλους τους τομείς, μια ομάδα που δυνάμωσε σε όλα τα επίπεδα, έρχεται κοντά. Αυτό που έζησα μακριά από τον ΠΑΟΚ είναι ότι υπάρχει μεγαλύτερος φόβος από τους αντιπάλους. Οταν βλέπεις μια καλά οργανωμένη ομάδα αμυντικά, που είναι και επικίνδυνη επιθετικά, είναι δύσκολο να την αντιμετωπίσεις. Αυτό εισέπραττα εγώ».
Νιώθεις την πίεση να πετύχεις στον ΠΑΟΚ;
«Όταν παίζεις σε μια μεγάλη ομάδα, πρέπει να αποδεικνύεις κάθε μέρα για ποιο λόγο είσαι εκεί. Όσα μπράβο και αν πάρεις μία φορά, δεν μπορείς να μείνεις εκεί. Εγώ όμως ποτέ δεν έβλεπα το ποδόσφαιρο ως μέσο για να αποδείξω κάτι. Εγώ θέλω να μπαίνω και να παίζω καλά. Τα πράγματα είναι απλά. Μία μπάλα, δύο ομάδες, ο αντίπαλος και η νίκη. Αυτό θέλω να κάνω, να κερδίζω μαζί με τους συμπαίκτες μου τον αντίπαλο. Ξέρω τι είναι πιεστική κατάσταση».
Πώς αισθάνεσαι που στον ΠΑΟΚ οι παίκτες ουσιαστικά ρυθμίζουν τα οικονομικά δεδομένα; Και το λέω διότι η ευρωπαϊκή σας πορεία θα παίξει μεγάλο ρόλο;
Το πιο δύσκολο κομμάτι της συζήτησης αφορούσε την απόφασή του να επιστρέψει στον ΠΑΟΚ, τη λαχτάρα να παίξει ξανά στην Τούμπα, αλλά και την αγωνία για την υποδοχή των φιλάθλων. Ο «Σάλπι» μίλησε για όλα, αλλά ξεκίνησε από την αρχή...
Θα έφευγες από τον Παναθηναϊκό, αν οι συνθήκες στον ΠΑΟΚ ήταν άλλες;
«Ολα είναι μια αλυσίδα. Αν ο ΠΑΟΚ είχε προβλήματα, η δική μου παρουσία θα πρόσθετε άλλο ένα. Εγώ είμαι και ιδιαίτερη περίπτωση. Αν έφερνα πρόβλημα, δεν θα γύριζα. Είμαι εδώ επειδή αυτό θέλω. Τώρα έτσι ήρεμος που το σκέφτομαι, όσο και αν ήθελα να γυρίσω, αν δεν ήταν καλά ο ΠΑΟΚ, δεν θα το έκανα».
Από πότε άρχισες να σκέφτεσαι ότι θα γυρίσεις;
«Τώρα τι να πω Πολύ έντονα, εδώ και ένα χρόνο».
Πώς ένιωθες στα ΠΑΟΚ - Παναθηναϊκός;
«Ηταν πάντα ιδιαίτερα παιχνίδια. Τα δύο τελευταία χρόνια βλέπαμε τον ΠΑΟΚ ανταγωνιστικά και αυτό ήταν η επιτυχία του ΠΑΟΚ, το σημείο που φαινόταν ότι πολλά έχουν αλλάξει, ότι τα πράγματα έχουν βελτιωθεί».
Ενιωσες ακραία συναισθήματα γι' αυτό που βίωνες στην Τούμπα;
«Με χαλούσε πολύ, ήμουν πικραμένος. Αισθανόμουν αδικημένος για όλα και δεν περίμενα η Τούμπα να με υποδεχτεί έτσι τότε».
Τι σκεφτόσουν τον καιρό που ετοιμαζόσουν να επιστρέψεις στον ΠΑΟΚ, πώς πέρασε αυτό το διάστημα και πώς περιμένεις την Τούμπα;
«Ολα αυτά τα χρόνια που έλειπα, τα σχόλια και οι αντιδράσεις ήταν πολύ καλά. Μου μιλούσε πολύς κόσμος, μου έδειχνε την αγάπη του. Κάποιοι αντιδρούσαν και αυτή η εντύπωση έμεινε. Από τότε που γύρισα, εισπράττω ακόμα μεγαλύτερη αγάπη και μεμονωμένα περιστατικά αντίδρασης του κόσμου.
Εγώ είπα ό,τι ήταν να πω. Γύρισα σελίδα σε αυτό το θέμα. Αυτήν τη μερίδα του κόσμου που αντιδρά τη σέβομαι και δεν μπορώ να κάνω τίποτα παραπάνω. Ο καθένας έχει την επιλογή να πιστεύει και να νιώθει όπως θέλει για κάποιον ποδοσφαιριστή, να βγάζει συναισθήματα. Το πιο σημαντικό είναι να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου».
Η επιστροφή στην Τούμπα;
«Την περιμένω Θέλω να νιώσω αυτό που ένιωθα πριν φύγω».
Ο επαγγελματίας παίκτης πρέπει να έχει και επιπλέον συναίσθημα;
«Ολοι οι επαγγελματίες έχουν συναισθήματα, ακόμα και όταν δεν παίζουν στην ομάδα τους. Το να παίζεις εκεί που αγαπάς είναι ευλογία, είναι ό,τι καλύτερο για έναν αθλητή. Πολλοί χρησιμοποιούν την ατάκα ''επαγγελματίας ποδοσφαιριστής'' για να μου την πουν. Δεν κατάλαβα; Ναι, επαγγελματίας είμαι και δεν με πικάρουν με αυτό που λένε. Ετσι τα έφερε η ζωή, να παίζω στον ΠΑΟΚ».
Σε πέντε έξι χρόνια σε φαντάζεσαι στη θέση του Ζαγοράκη ή του Βρύζα;
«Μπα, όχι. Δεν ξέρω τι μου επιφυλάσσει το μέλλον και δεν θέλω να το μάθω κιόλας. Χαίρομαι που είμαι εδώ που είμαι και κάνω αυτό που κάνω».
Ο Αγιαξ, τον οποίο θα αντιμετωπίσει ο ΠΑΟΚ στον τρίτο προκριματικό γύρο του Τσάμπιονς Λιγκ, ασφαλώς και έχει μεγάλη ιστορία και καλή ομάδα, αλλά δεν τρομάζει τον «Σάλπι».
Ο Αγιαξ δίνει επιπλέον κίνητρο;
«Δεν υπήρχε εύκολος αντίπαλος, ούτως ή άλλως. Ο Αγιαξ είναι ομάδα με ιστορία εγχώρια και ευρωπαϊκή. Δεν έχει μεγάλες επιτυχίες εκτός συνόρων την τελευταία οκταετία, αλλά αυτό δεν αλλάζει κάτι. Είναι δύσκολα για μας, αλλά δεν φοβόμαστε».
Παίζει ρόλο η σειρά των αγώνων;
«Θεωρητικά ναι, είναι καλό που παίζουμε δεύτερο παιχνίδι εντός».
Στα παιχνίδια με τον Αγιαξ, ο ΠΑΟΚ έχει την ευκαιρία να γράψει ιστορία. Είναι κίνητρο για σένα;
«Πολλές φορές ως παίκτης το ακούω αυτό, τη λέξη ''ιστορία''. Δεν το βλέπω έτσι, ποτέ δεν το έκανα. Εγώ βλέπω εμένα σε ένα παιχνίδι να προσπαθώ για το καλό της ομάδας, να πάρω αυτό που θέλω».
Πολλά έχουν ακουστεί για το λόγο που ο Δημήτρης Σαλπιγγίδης αποφάσισε να επιστρέψει στον ΠΑΟΚ. Ο ίδιος εξηγεί απλά ότι ήθελε να φοράει τη φανέλα της ομάδας με την οποία είναι συναισθηματικά δεμένος.
-Γύρισες στον ΠΑΟΚ επειδή δεν μπορούσες να ζήσεις στην Αθήνα; Εχουν ακουστεί πολλά ξέρεις...
«Ξέρω, ξέρω Δεν είχα πρόβλημα με την Αθήνα. Είναι πόλη που σου δίνει πολλές επιλογές. Εγώ είμαι από τη Θεσσαλονίκη, γύρισα και θα ζήσω εδώ μια ζωή. Διάβασα ότι γύρισα για έναν έρωτα, ότι γύρισα και θα πάρω μια καφετέρια Ωραία αστεία. Εγώ γύρισα στον ΠΑΟΚ επειδή αυτό με γεμίζει ως άνθρωπο».
-Οι περισσότεροι παίκτες του επιπέδου σου θέλουν να παίξουν στο εξωτερικό Γιατί δεν πήγες να παίξεις έξω;
«Γιατί είμαι ΠΑΟΚ Πώς να στο πω διαφορετικά. Είμαι διεθνής και αυτό παίζει ρόλο. Αν έβαζα ανθρώπους να ψάξουν, θα μου έβρισκαν ομάδα στο εξωτερικό. Ολοι μου λένε ότι στο εξωτερικό ζεις το ποδόσφαιρο, νιώθεις ποδοσφαιριστής. Ε, εμένα δεν με ένοιαζε αυτό. Με ένοιαζε η Θεσσαλονίκη, ο ΠΑΟΚ».
Πώς σχολίασαν οι πρώην πια συμπαίκτες σου τη μεταγραφή;
«Το χάρηκαν, διότι τους είχα πει τι θέλω να κάνω για να νιώθω καλά. Ξέρω πως θα ήθελαν να είμαστε μαζί».
Τέσσερα χρόνια στον Παναθηναϊκό δεν είναι λίγα και φυσικά ο διεθνής επιθετικός δεν τα ξεχνάει.
Θα πανηγυρίσεις το γκολ κατά του Παναθηναϊκού;
«Λειτουργώ σύμφωνα με το πώς αισθάνομαι, αυθόρμητα. Αυτό το έχω πληρώσει με διάφορους τρόπους. Κάποιοι το σχολίασαν για να τα κάνουν όλα κουβάρι, να κάνουν ντόρο, γιατί έτσι είναι το σύστημα, έτσι τους βολεύει, έτσι ζουν. Νιώθω ένα μεγάλο σεβασμό για τον Παναθηναϊκό. Με σεβάστηκαν, με χειροκρότησαν, μου δείξανε αγάπη όλοι στην ομάδα. Τους έχω ευχαριστήσει και το ξανακάνω διότι έτσι νιώθω. Και ό,τι νιώθω το λέω. Είναι άλλο να πετυχαίνεις γκολ με τον Παναθηναϊκό στον ΠΑΟΚ και άλλο με τον ΠΑΟΚ στον Παναθηναϊκό».
Γιατί δεν απέδιδες όταν έπαιζες μπροστά στη θύρα 4;
«Μου το έχουν πει κι άλλοι, αλλά νομίζω είναι καθαρά συμπτωματικό. Ολα τα παιχνίδια μου στην Τούμπα ήταν ιδιαίτερα».
Ο Σαλπιγγίδης ως επιθετικός κορυφής δεν είναι καλύτερος απ' ό,τι ως εξτρέμ;
«Ναι, και εγώ αυτό πιστεύω. Ξέρω τη θέση στα δεξιά, αλλά δεν είναι η φυσική μου θέση. Πέρυσι έπαιξα σε όλα τα παιχνίδια δεξιά. Πολλά έχουν ειπωθεί για δικές μου προτιμήσεις ή αντιδράσεις. Αν νιώθω ότι λειτουργώ αρνητικά για την ομάδα θα το πω, αν όχι, θα εκτελώ εντολές».
Είσαι αυτός που ήρθε για να δώσει το κάτι παραπάνω;
«Δεν το βλέπω έτσι, ειλικρινά. Δεν είμαι εδώ γι' αυτό. Είμαι μέρος ενός συνόλου που θέλει να γίνει καλύτερο. Δεν κερδίζει ο παίκτης, κερδίζει μια ομάδα».
Είσαι έτοιμος για τη νέα χρονιά;
«Οχι, δεν είμαι ακόμα καλά».
Θα είσαι έτοιμος για τα ευρωπαϊκά παιχνίδια;
«Ναι. Δυστυχώς είχαμε αντίπαλο τον καιρό. Κάναμε προετοιμασία σε θερμοκρασίες Ελλάδας».
Πρωτάθλημα ο Δημήτρης Σαλπιγγίδης κατέκτησε την περσινή σεζόν, αλλά φυσικά αυτό δεν του αρκεί, αφού επιδιώκει και έναν τίτλο με τον ΠΑΟΚ.
Πώς ορίζεις την επιτυχία με τον ΠΑΟΚ;
«Για μένα επιτυχία είναι να βγάλω τον καλύτερό μου εαυτό και η ομάδα να πετύχει στόχους. Δεν με ενδιαφέρει η προσωπική επιτυχία. Τι να το κάνω αν στο τέλος της καριέρας μου έχω να θυμάμαι μόνο τα δικά μου στατιστικά;».
Οταν αφήνεις τον πρωταθλητή για να παίξεις στον δεύτερο του πρωταθλήματος, ο στόχος δεν είναι να κάνεις τον δεύτερο, πρώτο;
«Είναι φυσιολογικό... Μέχρι στιγμής η ζωή μού έχει φερθεί καλά. Οταν είσαι δημόσιο πρόσωπο και σχολιάζεται οτιδήποτε κάνεις, θα έχεις καλές και κακές στιγμές. Ως αθλητής νιώθω τυχερός. Εχω πετύχει κάποια πράγματα στη ζωή μου, νιώθω καλά με αυτά που κατάφερα, αλλά δεν σταματάω εκεί. Εχω τέσσερα χρόνια συμβόλαιο. Θέλω να βοηθήσω την ομάδα όσο δεν πάει. Θα με γέμιζε ένας τίτλος. Δεν θα υπήρχε μεγαλύτερη ευλογία. Μακάρι».

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου